☆ De Plotterjuf ☆ Updates van Silhouette Studio – Waarom wel/niet doen…?

Het programma Silhouette Studio krijgt regelmatig updates en die durven al eens nieuwe functies en meldingen met zich meebrengen. Ook verbeteringen achter de schermen zoals het oplossen van bugs bv. Gelukkig maar, waarom zou je anders updaten, toch?

Het is dan ook heel belangrijk steeds de updates binnen te halen. Zij brengen in de meeste gevallen verbeteringen aan de stabiliteit van je programma. Blijkt het achteraf niet te werken? Geen nood!
Via de site van Silhouette America kan je steeds terug een eerdere versie gaan afhalen en installeren.

Een screenshot van de site van Silhouette Amerika waar alle basis-software gratis kan worden afgehaald.

Wist je trouwens dat ook het toestel zelf af en toe een update nodig heeft? Dit heet dan een firmware update.
Nog nooit gedaan of lang geleden? Ook dit kan problemen en frustraties veroorzaken met je toestel.

Je kan deze eveneens vinden op de site van Silhouette America bij firmware updates
De werkwijze is een beetje verschillend voor elk toestel, maar in globale lijnen start je zo: firmware downloaden –> zorg dat je toestel is aangesloten en aan staat bij het opstarten van de binnengehaalde firmware –> volg de instructies die aangegeven worden

9 Replies to “☆ De Plotterjuf ☆ Updates van Silhouette Studio – Waarom wel/niet doen…?”

    1. Hoi Lydia,

      Je moet via de site de recente firmware gaan downloaden. Daarna deze file openen met de Cameo aangesloten aan je computer en aangezet. Als het nodig is neemt hij de firmware binnen en geeft verdere instructie via je schermpje.

      Veel succes,
      Tinne

  1. Goedemiddag,

    Ik heb de versie 4, 5 en ik wil terug naar de oude versie maar kan niet echt goed vinden waar ik dat moet doen .

    Vriendelijke groet jenny

  2. Hai Tinke, tot vorige week werkte het Silhouette basisprogramma prima op mijn laptop waar Windows 11 op geïnstalleerd is. Maar sinds afgelopen maandag ineens niet meer, kan slecht of niet selecteren en verplaatsen. Heb jij enig idee wat ik hieraan kan doen? Heb het programma al geupdate, geprobeerd te verwijderen maar deze komt steeds terug op dezelfde manier en al automatisch ingelogd op mijn account. Groet, Liset Roozen

    1. Goedenavond Liset,

      Wat vervelend… Het is voor mij ook erg moeilijk te bepalen wat er precies mis is. Vermoedelijk komt het door alle wijzigingen in het programma door de nieuwe toestellen, want ik merk ook meer haperingen en storing op de laatste tijd.
      Hoe oud is je laptop precies? Voldoet hij nog aan de minimum vereisten? Het is maar een gissing, ga niet zeggen dat het daaraan ligt natuurlijk… Het kan ook vele oorzaken hebben.
      Misschien de vraag eens stellen in een Silhouette groep op FB? Daar haal je vaak goede dingen uit als hulp.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait